keskiviikko 20. toukokuuta 2009

Teologiaa netistä

http://groups.google.com/group/teologiaa?hl=fi

Olen avannut teologisen tietopankin, jonka osoite on tuossa ylhäällä. Siellä on materiaalia käskyistä, alkukirkosta, uskontunnustuksien selityksiä jne. Lisään sinne materiaalia sitä mukaa kuin sitä valmistuu. Tarkoitukseni on saada koko katekismus sinne valmiina esitelminä, joita voi sitten hyödyntää omass työssään, nuortenilloissa, kinkereillä ja mitä moninaisimmissa tilanteissa. Aineisto soveltuu myös itseopiskeluun.

Olen pyrkinyt tekemään materiaalista sellaista, että se jättää ylimääräiset sanat pois ja keskittyy vain pääasioihin. Tekstit ovat lyhyitä ja tiiviitä. Ilmettä on myös kevennetty kuvilla. Suurin osa kuvista on omaa tuotantoa, mutta osan olen imuroinut eri kohteista. Koska tämä sivusto ei ole kaupallinen, vaan se on osa opetusvirkaani Suomen evl. kirkossa, ei materiaalin lainaaminen opetustarkoitukseen ole ongelma. Joka tapauksessa lainattuja kuvia on vain muutama.

Onko sinulla asioita, joita haluaisit käsittelyyn? Kerro niistä minulle, niin katson, onko minulla niihin aineistoa. Voin pyytää myös ystäviäni avustamaan taikka lainata heidä luvallaan heidän valmista materiaaliaan.

Siunausta opiskeluun

t. Vesa

Ei kommentteja: